
           Nov. 10, 2010 

ARBITRATOR ORDERS CANTONESE 
 BROADCASTER REINSTATED 

FAULTS RFA FOR HANDLING OF CASE; CRITICIZES INVESTIGATON 
In a total victory for King Man Ho and the Guild, an independent arbitrator ordered RFA to rein-

state the Cantonese broadcaster to his old job with full back pay and benefits. 
Ho was fired in late February after he had a Twitter exchange with two Chinese bloggers who had 

objected to his coverage of their meeting with Secretary of State Hillary Clinton. Ho recorded the meeting 
on video which was posted on the RFA web site. The bloggers attacked Ho on Twitter, claiming  among 
other things  that he had fabricated the story. RFA claimed Ho was insubordinate because he had alleg-
edly been told not to get into an exchange with the bloggers. 

In his ruling, the arbitrator made it clear he gave little weight to RFA's claims Ho had been told not to 
Tweet with the two bloggers. Ho testified at the arbitration hearing that his service chief, Shiny Li, told him 
just the opposite. He in fact kept her posted of what he was doing and relayed his tweets to her. She never 
objected to his Tweeting until after RFA higher-ups  instigated in part by the State Department  called 
the Tweets into question. 

RFA also claimed Ho's Tweets had violated the company's conflict of interest policy and code of 
journalistic ethics. Again, the arbitrator disagreed, though he did say in the future Ho should not engage in 
a public debate with news sources. 

The arbitrator blamed RFA for much of the controversy, starting with how Ho's story was edited, to 
an apology Ho was forced - upon threat of discharge - to post on his personal Twitter account, to how the 
investigation was carried out. 

He said the investigation by Human Resources Director Alan Tanenbaum was "far from complete," 
and contained mischaracterizations and inaccuracies. 

The arbitrator made a point of saying there was absolutely nothing wrong with Ho's story that 
triggered the controversy. Even RFA conceded his story was fine. To this day, no RFA official has ever 
explained why they forced Ho to post the Twitter apology for an accurate and fair story. 

The arbitration hearing was conducted over three days in July and August. The ruling was issued 
November 9 
King Man says he is very anxious to return to RFA. 
The back pay alone will amount to about $50,000 

 
THE NEWSPAPER GUILD-COMMUNICATIONS WORKERS OF AMERICA, LOCAL 32035  

1100 15TH ST.  NW, SUITE 350 WASHINGTON, DC 20005   WWW.WBNG.ORG 202 785-3650 

Washington-Baltimore 
Newspaper Guild  

@ RFA                                             


